måndag 25 januari 2010

6 kommentarer:

  1. Wihoo, snyggt som tusan. Fan frontosa är ju för snygga det måste jag nog med ha någon gång. Jäkligt snygg match med Golden också! Är de golden från källaren också isläppta i det stora?

    Fina karet den där fisken !! Lycka till! :) haha

    SvaraRadera
  2. Känns som det blir riktigt bra.
    tror jag ska ska skaffa hongi imorn.
    Har nu 8 frontosa och 8 golden,
    och så blir det 8 hongi.
    ej golden från källaren de får va kvar.
    Hur går det med dit projekt?
    Glöm inte o hälsa Classe när du träffar honom

    SvaraRadera
  3. Okej, då får du slänga upp en ny bild när hongin kommer i .
    Mitt projekt har stått lite stilla. Men har börjat klarna lite i karet nu iaf. Ska ned till djurmagazinet idag ock köpa lite växter och sånt blått medel så blir det nog ordning på det. Det är en bit att cykla och inte topp väder direkt så besöken blir inte så många.
    Men så fort vattnet är bra blir det en bild på forumet. Ha det gött.

    Classe hälsar tillbaka: Fina fisken den där Hongi denna där mycket bra fiskarna

    SvaraRadera
  4. Tjena Mr. Frontosa!
    Dags för en ny bild snart va!?
    Ska ta en bild på mitt ikväll tror jag, nu är vattnet klart. Måste bara tvätta rutan lite, haha.

    Har letat efter Altolamprologus compressieps "sumbu shell". Verkar vara en cool liten rovfisk som man kan ha i mindre kar. Tror akvarievalvet ska ta hem några åt mig.
    Sen blir det nog en art till, Lamprologus multifasciatus. En liten rackare som lever i små kolonier och leker i snäckskal. Den har de här i stan.
    Ha det gött , vi hörs!

    SvaraRadera
  5. Tjena Ibbe.
    ska lägga upp en bild vart efter.
    har haft lite problem med riktigt
    grumligt vatten i akvariet.
    Men det verkar som det löst sig nu.
    Nu är det på tiden med en bild på dit akvarium.
    Fiskarna verkar coola.ska kolla upp dem vet inte riktigt hur de ser ut.när har du tänkt släppa i dom? kanske vore nåt för mig o ha i det andra akvariet.

    SvaraRadera
  6. Tja , nu finns en bild på forumet under presenattioner tanganyika. Tanganyika 112 l.
    Har inte hört av han från akvarievalvet om hur lång tid det skulle ta att få hem dem, men ha sa i förra mailet att han kunde ta hem dem iaf.

    SvaraRadera